رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت بدون مرز
ناکامی کودتایمخملی، قدرترهبری و آستانهتحمل بالاینظام را نشان داد
رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت بدون مرز تأکید کرد: در کودتای مخملی که دو ماه پیش در کشور ما کلید زده شد و حجم گستردهای از عملیات روانی، سیاسی و سرمایه گذاری بر انشقاقهای اجتماعی صورت گرفت، قدرت رهبری، سیستم واکسینه سیاسی متأثر از آن، و قدرت اجتماعی مردم خود را نشان داد و عملاً ثابت شد که آستانه تحمل چقدر بالا است.
دکتر حسن عباسی در ابتدای سخنان خود در اردوی آموزش سیاسی دانشجویان پسر با اشاره به ضرورت قالب علمی بخشیدن به تجربیات 3 دهه از عمر انقلاب اسلامی گفت: در حوزه علوم استراتژیک، این تجارب را در شکل ادبیات پایه و کلاسیک حکومتداری میتوان به صورت مدرن تبدیل به علم کرد و در اختیار نسلهای بعد قرار داد.
وی با بیان این که تبیین سیر اندیشه رهبران در کشورهای پیشرو یک اصل سیاسی در محافل دانشگاهی محسوب میشود، اظهار داشت: اگر به سابقه نیم قرن اخیر ایالات متحده امریکا نگاه کنیم، متوجه میشویم، آن دسته از رهبران موفق نامیده شدهاند که صاحب ایدئولوژی برای اداره جامعه بودهاند، همچنان که این رویکرد را در کشورهای اروپایی از جمله انگلیس و فرانسه میبینیم.
این پژوهشگر حوزه مسایل استراتژیک، تلاش رژیم پهلوی در قبل از انقلاب برای تئوریزه کردن این مدل و داشتن ایدئولوژی را مورد توجه قرار داد و گفت: زمانی که صحبت از اندیشه استراتژیک یک رهبر میکنیم، 4 عنصر مد نظر ما است که به ترتیب هرم جامعه سازی است و در دل آن ملتسازی، دولت سازی و سیستمسازی قرار دارد. این 3 جز دقیقاً نظیر بافت یک فرش عمل میکنند، به طوری که "ملت سازی" همان گرهها و نقش و نگارها هستند و "دولت سازی" و "سیستم سازی" تار و پودها را میسازند.
وی با بیان این که امریکا امروز در افغانستان ملتسازی می کند، بهطوری که افغانستان 25 میلیون نفر جمعیت دارد اما عملاً ملت شکل نگرفته است و در عراق دولت سازی انجام میدهد، گفت: ملت سازی در حوزه علوم استراتژیک، یک دانش بسیار تخصصی است که نرم افزار آن در اختیار 3، 4 کشور قرار دارد.
عباسی افزود: امروز در لبنان و فلسطین دعوا بر سر دولت سازی است، به خاطر همین است که میبینیم یک دولت نزدیک به ایران (اسماعیل هنیه) شکل میگیرد و یک دولت نزدیک به اسرائیل و امریکا( محمود عباس).
وی در ادامه به وضعیت ایران پرداخت و گفت: ما از نظر دولت سازی، ملت سازی و سیستم سازی بالاترین رتبه را در جمع کشورهای منطقه داریم و در سطح آسیا در کنار ژاپن و چین حائز رتبه اول هستیم.
رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: رهبر یک جامعه، زمانی تفکر استراتژیک برای ادامه جامعه دارد که افق آرمانیاش به جامعه، مردم، حکومت و دولت را تعریف کند و بداند چطور بین حکومت و ملت، نظام سازی کند.
وی گفت: قبل از انقلاب، شاه میخواست با توسل به انگارههای هخامنشی، دست به دولت سازی بزند، به همین خاطر است که در جشنهای 2500 ساله در پاسارگاد میایستد و خطاب به کوروش میگوید بخواب که ما بیداریم. در واقع شاه آن زمان میکوشید با ترویج فضای باستان گرایی ظاهر و ماکتی از حکومت هخامنشیان را به وجود آورد اما به خاطر این که مختصات انسان آرمانیاش به درستی معلوم نبود و بنیانهای این دولت سازی غلط طراحی شده بود، عملاً پاسخ مورد نظر را نداد و سیستم از هم پاشید.
این پژوهشگر سیاسی با بیان این که امام(ره) بعد از پیروزی انقلاب به هر 4 مرحله اقبال نشان داد، گفت: منشأ غایتی که از انسان برای امام(ره) متصور بود، قرآنی است، چرا که حیات انسان را طیبه میدانستند، از این رو است که مدل جمهوری اسلامی و دولت سازیها و نهادسازیهای مربوط به آن، متأثر از انگارههای جامعه بندی شکل گرفت.
وی تصریح کرد: دکترین امام راحل(ره)، تقریباً یکی از منسجم ترین دکترینها برای امروز و آینده جامعه بشری است و حداقل 50، 60 سال زمان میبرد که ما با تبیین دیدگاههای نظری و رفتارهای عملی ایشان، علم جدیدی برای مدیریت جامعه طراحی کنیم.
عباسی با اشاره به دوران 20 ساله زعامت مقام معظم رهبری گفت: وقتی این 2 دهه را بررسی میکنیم، متوجه حرکتهای شگفت انگیز و پیشرفهای چشمگیری در حوزه علوم و فناوری در شاخههای پزشکی، فناوریهای هستهای، قضایی و نظایر آن میشویم، به طوری که امروز میتوانیم ادعا کنیم از پیشرفتهترین کشورها در حوزه علوم استراتژیک محسوب میشویم.
وی با اشاره به حوادث اخیر بعد از انتخابات گفت: شما امروز میبینید در کودتای مخملی که 2 ماه پیش در کشور ما کلید زده شد و حجم گستردهای از عملیات روانی و سیاسی و سرمایهگذاری بر انشقاقهای اجتماعی صورت گرفت، قدرت رهبری، سیستم واکسینه سیاسی متأثر از آن و قدرت اجتماعی مردم خود را نشانداد و عملاً ثابت شد که آستانه تحمل نظام چقدر بالا است، در حالی که رخدادهای مشابه در چین و امریکا از فلج شدن سیستم در مدیریت بحران خبر میدهد، به طوری که سال 1369 در میدان تیان من، ارتش چین وارد عمل میشود و جلوی دوربینها، 3200 نفر دانشجو را قربانی میکند.
رئیس مرکز بررسیهای دکترینال امنیت بدون مرز افزود: در حادثه مشابه دیگری که با قتل یک سیاه پوست از سوی پلیس امریکا در سال 1370 رقم میخورد و سیاهپوستها به خیابانها میریزند، پلیس ایالتی، FBI ، گارد ملی و نیروی زرهی یکی پس از دیگری آن قدر در مانده میشوند که سر انجام کار به حضور سپاه تفنگداران دریایی امریکا با توپ و تانک وسط خیابانهای لسآنجلس و نیروی زمینی و ارتش 82 هوابرد میکشد، در حالی که ابعاد حادثه به هیچ وجه قابل مقایسه با رخدادهای ایران نبود و آن جا تلویزیون BBC فارسی و Face book و Touiter وظیفه سازماندهی اجتماعی یک انقلاب مخملی را بر عهده نداشتند.
وی ادامه داد: با وجود گستردگی توطئهها و آگاهی از ابعاد بحران، نظام سیاسی کشور بالاترین ظرفیت را برای انتخابات در نظر گرفت و یک خودروی زرهی یا تانک در خیابانها حضور نیافت، در صورتی که همان زمان در اعتراضی مسالمتآمیز در چین 186 نفر مسلمان کشته شدند و حجم انبوهی از تانکها و زرهپوشها در سطح خیابانها ظاهر شدند.
این پژوهشگر مسائل استراتژیک با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال 79 گفت: امروز نزدیک به یک دهه از سخنان ایشان در آن دوران میگذرد و در جمع بندی بیانات ایشان به این نتیجه میرسیم که رهبری در ابتدای دهه سوم انقلاب، ارکان دهه چهارم را که همان عدالت، توسعه و پیشرفت باشد، تئوریزه کردهاند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دهه سوم قطعات این تئوری را در قالب نقشه جامع علمی کشور، مهندسی فرهنگی، نهضت تولید علم و طرح تحول دستگاههای مختلف پی ریزی کردند، تا پوست اندازی نظام در طول دهه چهارم عمر خود محقق شود.
عباسی یکی از هوشمندیهای رهبری را در تأکید بر همنوایی دستگاههای مختلف کشور خواند و گفت: بسیاری از موازی کاریها، نابسامانیها و اختلالاتی که در حال حاضر در سیستم مدیریتی دستگاهها وجود دارد، ناشی از نبود همنوایی است، به خاطر همین است که دستگاهها مثل یک گروه موسیقی عمل نمیکنند، از این جهت تأکید مقام معظم رهبری بر تحولات ساختاری دستگاههای مسئول قابل درک میشود.
وی مدل ذهنی رهبر معظم انقلاب را 3 وجهی دانست و گفت: بر خلاف رهبرانی که در جهان تک بعدی میاندیشند، ذهن مقام معظم رهبری 3 وجهی است، که در راهبردها و راهکارها به خوبی نمایان است، به عنوان مثال ایشان در حوزه سیاست خارجی از 3 وجه عزت، حکمت، مصلحت نام میبرند و در سیاست داخلی، مثلث عزت، رحمت و اقتدار را میسازند که این دو، در ضلع عزت با هم همپوشانی میکنند. حال اگر این مثلثها را بیابید و ادامه بدهید، با یک ساختار و شبکه مواجه میشوید که دستگاه فکری و نقشه استراتژیک رهبری را تشکیل میدهد.
اعترافات متهمان به کودتای مخملی/3
ارتباط مستمر سفارت انگلیس با ستاد موسوی و کروبی/ عطریانفر، لیلاز و شمسالواعظین از مرتبطین مهم
کمتر از یک ماه قبل بود که حجتالاسلام محسنی اژهای وزیر وقت اطلاعات از صدها بار تماس برخی ستادهای انتخاباتی با سفارتخانههای خارجی در تهران بهویژه سفارت انگلیس خبر داد. خبری که اگرچه اژهای در آن اشاره مستقیمی به نام این ستادها نکرد اما ضمیر بهسرعت مرجع خود را پیدا کرد و قربان بهزادیاننژاد رئیس ستاد انتخاباتی موسوی هرگونه ارتباط با این سفارتخانهها را تکذیب و اضافه کرد، علیرغم درخواستهای متعدد این سفارتخانهها برای تماس با ستاد، از قبل از انتخابات، هرگونه تماس ممنوع شد.
همچنین میرحسین موسوی نیز در واکنش به اعترافات تکاندهنده ابطحی و عطریانفر، بلافاصله با سایت خود مصاحبه کرد و با اشاره به آنچه که آن را دروغپراکنیهای رسانه غیرملی و برخی افراد و تریبونها مینامید، گفت: بهرغم ادعای مخالفان، این جنبش حقطلبانه و معنوی کوچکترین ارتباطی با خارج ندارد و کاملاً داخلی است و ملت ما به خوبی نسبت به اهمیت این فاصلهگذاری با بیگانگان آگاه است و بر اساس تجربیات دویستساله خود نسبت به نیات اجانب با سوءظن برخورد میکند. در حرکت عظیمی که در سراسر جهان از سوی ایرانیان مقیم خارج در دفاع از مردم داخل کشور صورت گرفت، به طور محسوسی این فاصلهگذاری نمایان بود و جا دارد از همه این هموطنان سپاسگزاری و تقدیر شود.»
با این حال، یک هفته پس از این ادعای موسوی، این بار نوبت دبیر اول سیاسی سفارت انگلیس شد تا با بیان اینکه در تهران به ستاد آقای موسوی رفته و با مسئولان تبلیغاتی و مشاورین وی جلسه داشت، گفت: ما ملاقاتهایی را نیز با اعضای حزب اعتمادملی داشتیم که این تماس ها در مراحل بعد و دوران اغتشاشات نیز ادامه پیدا کرد.
بنا بر این گزارش، در جلسه امروز دادگاه که به بررسی اتهامات چند تن از عوامل اغتشاشات اخیر در کشور اختصاص یافته بود، نماینده دادستان به قرائت کیفر خواست میر محمدحسین رسام تحلیلگر ارشد سفارت انگلیس پرداخت و وی را متهم به جاسوسی برای بیگانگان دانست.
نماینده دادستان با اشاره به ملاقاتهای متعدد رسام با فعالان سیاسی، قومی، نمایندگان احزاب، اقلیتهای مذهبی، تشکلهای غیر دولتی و نیز فعالان حوزه و دانشگاه گفت: وی شخصاً در روزهای 22، 25 و 28 خرداد ماه در اغتشاشات خیابانی حضور داشته و اخبار و اطلاعات این موضوع را پس از جمع آوری به وزارت خارجه انگلیس ارسال میکرده است.
به گفته نماینده مدعی العموم، حسین رسام به همراه توماس برن دبیر دوم سفارت انگلیس و شون مورفی دبیر سفارت استرالیا در ستاد میرحسین موسوی رفت و آمد داشته و با علی ماهر از مشاورین ستاد مرکزی انتخابات میر حسین موسوی نیز تعاملات مختلفی را داشته اند.
وی تأکید کرد: بنا به تحقیقات معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات، مجرمیت تحلیلگر ارشد سیاسی سفارت انگلیس محرز بوده و باید طبق مواد 501، 505، 618 قانون مجازات اسلامی محاکم و مجازات شوند.
* عطریانفر، سعید لیلاز و شمس الواعظین از مرتبطین مهم سفارت انگلیس هستند
حسین رسام پس از قرار گرفتن در جایگاه متهمان به معرفی خود پرداخت و با اشاره به سابق 5 ساله خود در سفارت انگلیس، وظیفه اصلیاش را جمع آوری اطلاعات و اخبار مورد نیاز این کشور توسط مرتبطین سفارت در تهران و شهرستانها و گروه های خاص اعلام کرد.
به گزارش فارس، وی با تشریح نحوه ارتباط گیری با گروه ها و اشخاص مختلف، استخدام کارکنان ایرانی توسط این سفارت خانه را اقدامی برای پوشش دادن نحوه کسب خبر عنوان کرد و افزود: من در طول 5 سال اخیر 130 مرتبط با سفارت انگلیس و طی یکسال اخیر 50 نفر دیگر را جذب کرده ام و از طریق قرارها و ملاقاتی با آنها در رستورانها و کافی شاپ ها میگذاشتم، اطلاعات مورد نیاز را کسب میکردم.
رسام از افرادی همچون عطریانفر، سعید لیلاز و شمس الواعظین به عنوان مرتبطین مهم خود نام برد و افزود: سفارت انگلیس از طریق بخش صدور ویزا نیز اقدام به جمع آوری اطلاعات و ارتباط گیری با افراد مستعد میکرد.
تحلیل گر ارشد سفارت انگلیس، استفاده از شورای فرهنگی بریتانیا روش دیگری برای کسب اخبار دانست و افزود: این شورا از طریق ایجاد بانک اطلاعاتی برای پذیرش دوره IELTS، برگزاری دوره های مشترک با نهادهای دولتی و حکومتی، شناسایی و جذب نخبگان از طریق اعطای بورسیه و نیز جاسوسی علمی و صنعتی در دانشگاهها اقدام به جمع آوری اطلاعات مورد نیاز میکرد.
رسام استفاده از NGO ها را یکی دیگر از راه های کسب اخبار توسط سفارت انگلیس دانست و افزود: سالانه 300 هزار پوند برای کمک برای سازمان های مردم نهاد ایرانی هزینه میشد.
تحلیلگر ارشد سفارت انگلیس با تشریح روند ارائه اطلاعات به وزارت خارجه این کشور افزود: بخشی از گزارشها و سیاست های پیشنهادی ما به شبکه BBC فارسی ابلاغ میشد تا از آن طریق اجرا شود.
رسام با با یادآوری شکل گیری جلسات سیاسی در سفارت انگلیس گفت: از حدود 4 ماه قبل از انتخابات جلسات مختلفی در این خصوص تشکیل شد و اطلاعات لازم از طریق مرتبطین و فعالان سیاسی به ویژه اصلاح طلبان جمع آوری شده بود. همچنین سفرهایی نیز به استان های مختلف انجام می شد که بر اساس آن میزان مشارکت و گرایشات هر منطقه تدوین شد.
این متهم به جاسوسی برای انگلیس، به افشای جزئیات دستورالعمل وزارت خارجه انگلیس پرداخت که در خصوص نحوه اطلاع از دیدگاههای رهبر انقلاب و گرایشات ایشان و در مراحل بعد ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه و همچنین فرماندهان سپاهان و بسیج و در کنار آن نیز اطلاعات مورد نیاز از مردم عادی اقدام شده است.
تحلیل گر ارشد سیاسی سفارت انگلیس از حضور الکس دبیر اول سیاسی سفارت انگلیس در ستادهای انتخاباتی یاد کرد و گفت: وی تحت عنوان توریست بدون محدودیت به شهرهای رشت و قم سفر کرد و به صورت یک فرد ناشناس به ستادهای آقای موسوی و احمدی نژاد سر زد. اما در تهران به ستاد آقای موسوی رفته و با مسئولان تبلیغاتی و مشاورین وی جلسه داشت. ما ملاقاتهایی را نیز با اعضای حزب اعتمادملی داشتیم که این تماس ها در مراحل بعد و دوران اغتشاشات نیز ادامه پیدا کرد.
وی نتیجه انتخابات را باعث شگفتی سفارت انگلیس دانست و افزود: گزارشات در لندن بر روی القای تقلب تأکید میکرد و طبق دستور سفارت کارمندان محلی و برخی دیپلمات ها در تجمع حضور پیدا میکردند که از آن جمله میتوان به حضور دبیر اول سفارت انگلیس در درگیریهای خیابان مطهری در تاریخ 24 خرداد، حضور دبیر سوم مطبوعاتی در تجمع خیابان شریعتی، حضور دبیر سوم سیاسی در راهپیمایی خیابان انقلاب و نیز حضور معاون بخش ویزا و تهیه تصاویر از تجمعات اشاره کرد.
وی همچنین از دومینک دبیر سوم سفارت انگلیس یاد کرد که با لباس سبز به میان تجمع کنندگان رفته و به همراه آنها در راهپیمایی های غیر قانونی حضور یافت.
به گفته رسام، سفیر انگلیس در ایران ساعت 9 هر روز صبح با تمام اعضای بخش سیاسی جلسه داشته و آخرین اطلاعات را جمع آوری میکرد. وی 8 سؤال کلی را مطرح کرده و از کارمندان میخواست تا جواب آن را از طریق گفت و گو با مردم کسب کنند.
تحلیلگر ارشد سفارت انگلیس این سوالات را چنین بر شمرد: در سطح شهر چه اتفاقی میافتد، مواضع جناح ها در برای نماز جمعه رهبر انقلاب چست، کسب اسامی دستگیر شدگان، اطلاع از تجمع در شهرستانها، ثبت دلایل معترضان برای تقلب، ملاقات با چهره های شاخص کاندیداهای معترض، پیش بینی تظاهر کنندگان از آینده و میزان اطاعت معترضین از دستورات رهبر معظم انقلاب.
به گفته رسام، جواب این سؤالات علاوه بر ارائه به وزارت خارجه لندن، از طریق آنها به امریکا نیز فرستاده میشود.
وی تاکید کرد: تلاش این بود که این انتخابات نقطه عطفی برای اقدامات آینده باشد تا نظام یا مجبور تغییر رفتار شده و یا کلیت آن تغییر کند.
تحلیل گر ارشد سفارت انگلیس در پایان سخنان خود ضمن ابراز پشیمانی خواستار عفو توسط نظام و ایجاد فرصتی برای جبران اقدامات خود بر ضد امنیت ملی شد.
وکیل مدافع حسین رسام نیز ضمن اشاره به اقرارات وی و اظهار ندامتش گفت: ایشان قصدی برای ضربه زدن به نظام نداشته و اقداماتش در حد جاسوسی نیست.
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
بسم الله الرحمن الرحیم
لقد ارسلنا رسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط
مقدمه
قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبین نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران بر اساس اصول و ضوابط اسلامی است که انعکاس خواست قلبی امت اسلامی می باشد. ماهیت انقلاب عظیم اسلامی ایران و روند مبارزه مردم مسلمان از ابتدا تا پیروزی که در شعارهای قاطع و کوبنده همه قشرهای مردم تبلور می یافت این خواست اساسی را مشخص کرده و اکنون در طلیعه این پیروزی بزرگ، ملت ما با تمام وجود نیل به آنرا می طلبد.
ویژگی بنیادی این انقلاب نسبت به دیگر نهضت های ایران در سده اخیر مکتبی و اسلامی بودن آنست. ملت مسلمان ایران پس از گذر از نهضت ضد استبدادی مشروطه و نهضت ضد استعماری ملی شدن نفت به این تجربه گرانبار دست یافت که علت اساسی و مشخص عدم موفقیت این نهضت ها مکتبی نبودن مبارزات بوده است. گر چه در نهضت های اخیر خط فکری اسلامی و رهبری روحانیت مبارز سهم اصلی و اساسی را بر عهده داشت ولی به دلیل دور شدن این مبارزات از مواضع اصیل اسلامی، جنبش ها به سرعت به رکود کشانده شد از اینجا وجدان بیدار ملت به رهبری مرجع عالیقدر تقلید حضرت آیت الله العظمی امام خمینی ضرورت پیگیری خط نهضت اصیل مکتبی و اسلامی را دریافت و این بار روحانیت مبارز کشور که همواره در صف مقدم نهضت های مردمی بوده و نویسندگان و روشنفکران متعهد با رهبری ایشان تحرک نوینی یافت.(آغازنهضت اخیر ملت ایران در سال هزار و سیصد و هشتاد و دو هجری قمری برابر با هزار و سیصد و چهل و یک هجری شمسی می باشد.(
طلیعه نهضت
اعتراض در هم کوبنده امام خمینی به توطئه آمریکائی "انقلاب سفید" که گامی در جهت تثبیت پایههای حکومت استبداد و تحکیم وابستگی های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران به امپریالیزم جهانی بود عامل حرکت یکپارچه ملت گشت و متعاقب آن انقلاب عظیم و خونبار امت اسلامی در خرداد ماه 42 که در حقیقت نقطه آغاز شکوفائی این قیام شکوهمند و گسترده بود مرکزیت امام را بعنوان رهبری اسلامی تثبیت و مستحکم نمود و علیرغم تبعید ایشان از ایران در پی اعتراض به قانون ننگین کاپیتولاسیون (مصونیت مستشاران امریکائی) پیوند مستحکم امت با امام همچنان استمرار یافت و ملت مسلمان و بویژه روشنفکران متعهد و روحانیت مبارز راه خود را در میان تبعید و زندان، شکنجه و اعدام ادامه دادند.
در این میان قشر آگاه و مسئول جامعه در سنگر مسجد، حوزههای علمیه و دانشگاه به روشنگری پرداخت و با الهام از مکتب انقلابی و پربار اسلام تلاش پی گیر و ثمر بخشی را در بالابردن سطح آگاهی و هوشیاری مبارزاتی و مکتبی ملت مسلمان آغاز کرد . رژیم استبداد که سرکوبی نهضت اسلامی را با حمله دژخیمانه به فیضیه و دانشگاه و همه کانونهای پرخروش انقلاب آغاز نموده بود به مذبوحانهترین اقدامات ددمنشانه جهت رهائی از خشم انقلابی مردم، دست زد و در این میان جوخههای اعدام، شکنجههای قرون وسطائی و زندانهای دراز مدت، بهائی بود که ملت مسلمان ما به نشانه عزم راسخ خود به ادامه مبارزه می پرداخت. خون صدها زن و مرد جوان و با ایمان که سحرگاهان در میدان تیر فریاد "الله اکبر" سر می دادند یا در میان کوچه و بازار هدف گلولههای دشمن قرار می گرفتند انقلاب اسلامی ایران را تداوم بخشید بیانیهها و پیامهای پی در پی امام به مناسبت های مختلف، آگاهی و عزم امت اسلامی را عمق و گسترش هر چه فزون تر داد.
حکومت اسلامی
طرح حکومت اسلامی بر پایه ولایت فقیه که در اوج خفقان و اختناق رژیم استبدادی از سوی امام خمینی ارائه شد انگیزه مشخص و منسجم نوینی را در مردم مسلمان ایجاد نمود و راه اصیل مبارزه مکتبی اسلام را گشود که تلاش مبارزان مسلمان و متعهد را در داخل و خارج کشور فشردهتر ساخت .
در چنین خطی نهضت ادامه یافت تا سرانجام نارضائی ها و شدت خشم مردم بر اثر فشار و اختناق روز افزون در داخل و افشاگری و انعکاس مبارزه بوسیله روحانیت و دانشجویان مبارز در سطح جهانی، بنیانهای حاکمیت رژیم را به شدت متزلزل کرد و به ناچار رژیم و اربابانش مجبور به کاستن از فشار و اختناق و به اصطلاح باز کردن فضای سیاسی کشور شدند تا به گمان خویش دریچه اطمینانی بمنظور پیشگیری از سقوط حتمی خود بگشایند اما ملت بر آشفته و آگاه و مصمم به رهبری قاطع و خلل ناپذیر امام قیام پیروزمند و یکپارچه خود را بطور گسترده و سراسری آغاز نمود.
خشم ملت
انتشار نامه توهین آمیزی به ساحت مقدس روحانیت و بویژه امام خمینی در 17 دی 1356 از طرف رژیم حاکم این حرکت را سریعتر نمود و باعث انفجار خشم مردم در سراسر کشور شد و رژیم برای مهار کردن آتشفشان خشم مردم کوشید این قیام معترضانه را با بخاک و خون کشیدن خاموش کند اما این خود خون بیشتری در رگهای انقلاب جاری ساخت و طپش های پی در پی انقلاب در هفتم ها و چهلم های یادبود شهدای انقلاب، حیات و گرمی و جوشش یکپارچه و هر چه فزون تری به این نهضت در سراسر کشور بخشید و در ادامه و استمرار حرکت مردم تمامی سازمانهای کشور با اعتصاب یکپارچه خود و شرکت در تظاهرات خیابانی در سقوط رژیم استبدادی مشارکت فعالانه جستند، همبستگی گسترده مردان و زنان از همه اقشار و جناح های مذهبی و سیاسی در این مبارزه به طرز چشمگیری تعیین کننده بود، و مخصوصا زنان بشکل بارزی در تمامی صحنههای این جهاد بزرگ حضور فعال و گستردهای داشتند، صحنههائی از آن نوع که مادری را با کودکی در آغوش، شتابان به سوی میدان نبرد و لولههای مسلسل نشان می داد بیانگر سهم عمده و تعیین کننده این قشر بزرگ جامعه در مبارزه بود.
بهائی که ملت پرداخت
نهال انقلاب پس از یک سال و اندی مبارزه مستمر و پیگیر با باروری از خون بیش از شصت هزار شهید و صدهزار زخمی و معلول و با بر جای نهادن میلیاردها تومان خسارت مالی در میان فریادهای "استقلال، آزادی، حکومت اسلامی" به ثمر نشست و این نهضت عظیم که با تکیه بر ایمان و وحدت و قاطعیت رهبری در مراحل حساس و هیجان آمیز نهضت و نیز فداکاری ملت به پیروزی رسید موفق به در هم کوبیدن تمام محاسبات و مناسبات و نهادهای امپریالیستی گردید که در نوع خود سر فصل جدیدی بر انقلابات گسترده مردمی در جهان شد.
21و 22 بهمن سال یکهزار و سیصد و پنجاه و هفت روزهای فروریختن بنیاد شاهنشاهی شد و استبداد داخلی و سلطه خارجی متکی بر آن را در هم شکست و با این پیروزی بزرگ طلیعه حکومت اسلامی که خواست دیرینه مردم مسلمان بود نوید پیروزی نهایی را داد.
ملت ایران بطور یکپارچه و با شرکت مراجع تقلید و علمای اسلام و مقام رهبری در همه پرسی جمهوری اسلامی تصمیم نهائی و قاطع خود را بر ایجاد نظام نوین جمهوری اسلامی اعلام کرد و با اکثریت 2/98% به نظام جمهوری اسلامی رای مثبت داد.
اکنون قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بعنوان بیانگر نهادها و مناسبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه باید راهگشای تحکیم پایههای حکومت اسلامی و ارائه دهنده طرح نوین نظام حکومتی بر ویرانههای نظام طاغوتی قبلی گردد.
شیوه حکومت در اسلام
حکومت از دیدگاه اسلام، برخاسته از موضع طبقاتی و سلطه گری فردی یا گروهی نیست بلکه تبلور آرمان سیاسی ملتی هم کیش و هم فکر است که به خود سازمان میدهد تا در روند تحول فکری و عقیدتی راه خود را به سوی هدف نهائی (حرکت به سوی الله) بگشاید. ملت ما در جریان تکامل انقلابی خود از غبارها و زنگارهای طاغوتی زدوده شد و از آمیزههای فکری بیگانه خود را پاک نمود و به مواضع فکری و جهان بینی اصیل اسلامی بازگشت و اکنون بر آنست که با موازین اسلامی جامعه نمونه (اسوه) خود را بنا کند بر چنین پایهای، رسالت قانون اساسی این است که زمینههای اعتقادی نهضت را عینیت بخشد و شرایطی را بوجود آورد که در آن انسان با ارزشهای والا و جهانشمول اسلامی پرورش یابد.
قانون اساسی با توجه به محتوای اسلامی انقلاب ایران که حرکتی برای پیروزی تمامی مستضعفین بر مستکبرین بود زمینه تداوم این انقلاب را در داخل و خارج کشور فراهم می کند بویژه در گسترش روابط بین المللی، با دیگر جنبش های اسلامی و مردمی می کوشد تا راه تشکیل امت واحد جهانی را هموار کند (ان هذه امتکم امه واحده و اناربکم فاعبدون) و استمرار مبارزه در نجات ملل محروم و تحت ستم در تمامی جهان قوام یابد.
با توجه به ماهیت این نهضت بزرگ، قانون اساسی تضمین گر نفی هر گونه استبداد فکری و اجتماعی و انحصار اقتصادی می باشد و در خط گسستن از سیستم استبدادی، و سپردن سرنوشت مردم به دست خودشان تلاش می کند. (و یضع عنهم اصرهم و الاغلال التی کانت علیهم).
در ایجاد نهادها و بنیادهای سیاسی که خود پایه تشکیل جامعه است بر اساس تلقی مکتبی، صالحان عهدهدار حکومت و اداره مملکت می گردند (ان الارض یرثها عبادی الصالحون) و قانونگذاری که مبین ضابطههای مدیریت اجتماعی است بر مدار قرآن و سنت، جریان مییابد بنابراین نظارت دقیق و جدی از ناحیه اسلام شناسان عادل و پرهیزگار و متعهد (فقهای عادل) امری محتوم و ضروری است و چون هدف از حکومت، رشد دادن انسان در حرکت به سوی نظام الهی است (و الی الله المصیر) تا زمینه بروز و شکوفائی استعدادها بمنظور تجلی ابعاد خداگونگی انسان فراهم آید (تخلقوا باخلاق الله) و این جز در گرو مشارکت فعال و گسترده تمامی عناصر اجتماع در روند تحول جامعه نمی تواند باشد. با توجه به این جهت قانون اساسی زمینه چنین مشارکتی را در تمام مراحل تصمیم گیریهای سیاسی و سرنوشت ساز برای همه افراد اجتماع فراهم می سازد تا در مسیر تکامل انسان هر فردی خود دست اندر کار و مسئول رشد و ارتقاء و رهبری گردد که این همان تحقق حکومت مستضعفین در زمین خواهد بود. (و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین).
ولایت فقیه عادل
بر اساس ولایت امر و امامت مستمر، قانون اساسی زمینه تحقق رهبری فقیه جامع الشرایطی را که از طرف مردم بعنوان رهبر شناخته می شود (مجاری الامور. بید العلماء بالله الامناء علی حلاله و حرامه) آماده می کند تا ضامن عدم انحراف سازمانهای مختلف از وظایف اصیل اسلامی خود باشد.
اقتصاد وسیله است نه هدف
در تحکیم بنیادهای اقتصادی، اصل، رفع نیازهای انسان در جریان رشد و تکامل اوست نه همچون دیگر نظام های اقتصادی تمرکز تکاثر ثروت و سودجوئی، زیرا که در مکاتب مادی، اقتصاد خود هدف است و بدین جهت در مراحل رشد، اقتصاد عامل تخریب و فساد و تباهی می شود ولی در اسلام اقتصاد وسیله است و از وسیله انتظاری جز کارائی بهتر در راه وصول به هدف نمی توان داشت .
با این دیدگاه برنامه اقتصاد اسلامی فراهم کردن زمینه مناسب برای بروز خلاقیت های متفاوت انسانی است و بدین جهت تامین امکانات مساوی و متناسب و ایجاد کار برای همه افراد و رفع نیازهای ضروری جهت استمرار حرکت تکاملی او بر عهده حکومت اسلامی است .
زن در قانون اساسی
در ایجاد بنیادهای اجتماعی اسلامی، نیروهای انسانی که تاکنون در خدمت استثمار همه جانبه خارجی بودند هویت اصلی و حقوق انسانی خود را باز می یابند و در این بازیابی اصلی طبیعی است که زنان به دلیل ستم بیشتری که تا کنون از نظام طاغوتی متحمل شدهاند استیفای حقوق آنان بیشتر خواهد بود.
خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان است و توافق عقیدتی و آرمانی در تشکیل خانواده که زمینه ساز اصلی حرکت تکاملی و رشد یابنده انسان است اصل اساسی بوده و فراهم کردن امکانات جهت نیل به این مقصود از وظایف حکومت اسلامی است، زن در چنین برداشتی از واحد خانواده ،از حالت (شیئی بودن) و یا(ابزار کار بودن) در خدمت اشاعه مصرف زدگی و استثمار، خارج شده و ضمن باز یافتن وظیفه خطیر و پر ارج مادری در پرورش انسانهای مکتبی پیش آهنگ و خود همرزم مردان در میدان های فعال حیات می باشد و در نتیجه پذیرای مسئولیتی خطیرتر و در دیدگاه اسلامی برخوردار از ارزش و کرامتی والاتر خواهد بود.
ارتش مکتبی
در تشکیل و تجهیز نیروهای دفاعی کشور توجه بر آن است که ایمان و مکتب، اساس و ضابطه باشد بدین جهت ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب در انطباق با هدف فوق شکل داده می شوند و نه تنها حفظ و حراست از مرزها بلکه بار رسالت مکتبی یعنی جهاد در راه خدا و مبارزه در راه گسترش حاکمیت قانون خدا در جهان را نیز عهدهدار خواهند بود. (و اعدوالهم مااستطعتم من قوه و من رباط الخیل ترهبون به عدوالله و عدوکم و آخرین من دونهم).
قضاء در قانون اساسی مساله قضاء در رابطه با پاسداری از حقوق مردم در خط حرکت اسلامی، بمنظور پیشگیری از انحرافات موضعی در درون امت اسلامی امری است حیاتی، از اینرو ایجاد سیستم قضائی بر پایه عدل اسلامی و متشکل از قضات عادل و آشنا به ضوابط دقیق دینی پیش بینی شده است، این نظام به دلیل حساسیت بنیادی و دقت در مکتبی بودن آن لازم است بدور از هر نوع رابطه و مناسبات ناسالم باشد. (و اذا حکمتم بین الناس ان تحکموابالعدل).
قوه مجریه
قوه مجریه بدلیل اهمیت ویژهای که در رابطه با اجرای احکام و مقررات اسلامی بمنظور رسیدن به روابط و مناسبات عادلانه حاکم بر جامعه دارد و همچنین ضرورتی که این مساله حیاتی در زمینه سازی وصول به هدف نهائی حیات خواهد داشت بایستی راهگشای ایجاد جامعه اسلامی باشد نتیجتا محصور شدن در هر نوع نظام دست و پاگیر پیچیده که وصول به این هدف را کند و یا خدشه دار کند از دیدگاه اسلامی نفی خواهد شد بدین جهت نظام بوروکراسی که زائیده و حاصل حاکمیت های طاغوتی است به شدت طرد خواهد شد تا نظام اجرائی با کارائی بیشتر و سرعت افزون تر در اجرای تعهدات اداری بوجود آید.
وسائل ارتباط جمعی
وسائل ارتباط جمعی (رادیو - تلویزیون) بایستی در جهت روند تکاملی انقلاب اسلامی در خدمت اشاعه فرهنگ اسلامی قرار گیرد و در این زمینه از برخورد سالم اندیشههای متفاوت بهره جویند و از اشاعه و ترویج خصلت های تخریبی و ضد اسلامی جدا" پرهیز کند.
پیروی از اصول چنین قانونی که آزادی و کرامت ابناء بشر را سر لوحه اهداف خود دانسته و راه رشد و تکامل انسان را می گشاید بر عهده همگان است و لازم است که امت مسلمان با انتخاب مسئولین کاردان و مؤمن و نظارت مستمر بر کار آنان بطور فعالانه در ساختن جامعه اسلامی مشارکت جویند به امید اینکه در بنای جامعه نمونه اسلامی (اسوه) که بتواند الگو و شهیدی بر همگی مردم جهان باشد موفق گردد. (و کذالک جعلناکم امه و سطا لتکونوا شهداء علی الناس).
نمایندگان
مجلس خبرگان متشکل از نمایندگان مردم، کار تدوین قانون اساسی را براساس بررسی پیش نویس پیشنهادی دولت و کلیه پیشنهاد هائی که از گروههای مختلف مردم رسیده بود در دوازده فصل که مشتمل بر یکصد و هفتاد و پنج اصل می باشد در طلیعه پانزدهمین قرن هجرت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بنیانگذار مکتب رهائی بخش اسلام با اهداف و انگیزههای مشروح فوق به پایان رساند باین امید که این قرن، قرن حکومت جهانی مستضعفین و شکست تمامی مستکبرین گردد.
حکومت ایران جمهوری اسلامی است که ملت ایران، بر اساس اعتقاد دیرینه اش به حکومت حق و عدل قرآن، در پی انقلاب پیروزمند خود به رهبری مرجع عالیقدر تقلید آیت الله العظمی امام خمینی، در همه پرسی دهم و یازدهم فروردین ماه یکهزار و سیصد و پنجاه و هشت هجری شمسی برابر با اول و دوم جمادی الاولی سال یکهزار و سیصد و نود و نه هجری قمری با اکثریت 2/98درصد کلیه کسانی که حق رای داشتند، به آن رای مثبت داد.
متن کامل در سایت اقتدارملی:
تاریخ : 1388/ 5/ 13
واکنش فعالان سیاسى به بیانیه یک نهاد رسمى
مجمع تشخیص مصلحت،نهاد حکومتى یا تریبون شخصى؟
تنها دقایقى از اعترافات تکان دهنده محمدعلى ابطحى و محمد عطریانفر نگذشته بود که اداره کل روابط عمومى مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نمابرى به رسانه هاى مختلف...
تنها دقایقى از اعترافات تکان دهنده محمدعلى ابطحى و محمد عطریانفر نگذشته بود که اداره کل روابط عمومى مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نمابرى به رسانه هاى مختلف اظهارات این دو بازداشت شده در جریان اغتشاشات اخیر که ادعا کرده بودند،«آقایان هاشمى، خاتمى و موسوى هم قسم شده بودند که یکدیگر را تنها نگذارند» را تکذیب کرد. در این تکذیبیه عنوان شده است که آیت الله هاشمى رفسنجانى بر رعایت موازین قانونى تاکید قرار مى دهد. حال با درنظرگیرى این مطالب، این سؤال مطرح مى شود که چرا در وقایع پس از انتخابات، از اعتبار مجمع تشخیص مصلحت نظام براى تکذیب ادعاهاى متهمان استفاده مى شود؟ از سوى دیگر ادعاها و اعترافات متهمان مورد محاکمه قرارگرفته متوجه شخصیت حقیقى آیت الله رفسنجانى شده، نه شخصیت حقوقى ایشان به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام که این تناقضات در رفتار ایشان مورد سؤال بسیارى افراد قرار گرفته است. روزنامه جوان در گفت وگو با کارشناسان سیاسى به بررسى ابعاد این رفتار آقاى هاشمى پرداخته است.
سیدحسین نقوى حسینى، عضو کمیسیون امنیت ملى مجلس در این خصوص گفت: بعد از اعترافات تعجب برانگیز و تامل برانگیز آقایان ابطحى و عطریانفر در دادگاه دیروز، روابط عمومى مجمع تشخیص مصلحت نظام بیانیه اى مبنى بر تکذیب اعترافات این آقایان صادر کرد که بدون توجه به صحت و سقم این اعترافات، موضوع هیچ ارتباطى به این نهاد نداشت.
وى در ادامه افزود: این اعترافات متوجه شخص آقاى هاشمى رفسنجانى بود و هیچ ارتباطى با تشکیلات نهاد مجمع تشخیص نداشت و قطعاً این نهاد یک جایگاه صالحه براى صدور تایید یا تکذیب نیست. این عضو کمیسیون امنیت ملى ادامه داد: صحبت ها و حرف و حدیث هاى زیادى در خصوص اعترافات دادگاه رسیدگى به اتهامات عوامل اغتشاشات وجود دارد و اگر واقعاً این مطالب کذب است، اشخاص نامبرده شده مى توانند رسماً تکذیب و یا شکایت کنند. وى در ادامه افزود: بنده به عنوان یک اصولگرا به هیچ عنوان خواستار وارد شدن خدشه به شخصیت هیچ کدام از چهره هاى نظام نیستم و خواهان این هستم که شان و جایگاه همه نیروهاى نظام و انقلاب حفظ شود.
نماینده مردم ورامین ادامه داد: این اعترافات، به مجمع و جایگاه آن برنمى گردد و با این جوابیه که از سوى روابط عمومى مجمع صادر شده، این نهاد مقدس به نوعى خود را وارد قضیه مى کند و اعترافات را منسوب به خود مى کند. این درحالى است که بحث آنها مجمع تشخیص نیست و این نهاد داراى جایگاه حقوقى و مستقل در قانون اساسى است. سیدحسین نقوى حسینى اظهار کرد: من هنوز نظر هیچ کدام از اعضاى مجمع تشخیص را دریافت نکردم اما به طور جدى توصیه مى کنم که دوستان مجمع تشخیص به هیچ عنوان در این موضوع وارد نشوند چرا که ارزش هاى نظام بسیار محترم و مهم هستند و مجمع تشخیص جزو نهادهاى مهم نظام و قانون اساسى است؛ بنابراین مجمع تشخیص نباید کارى کند که این نهاد مقدس زیر سؤال برود. عباس سلیمى نمین مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران هم در خصوص تکذیب اعترافات دیروز محمدعلى ابطحى و محمد عطریانفر توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دادگاه رسیدگى به پرونده متهمان اغتشاشات اخیر مطالبى علیه آقاى هاشمى رفسنجانى مطرح شد که رفتار آقاى هاشمى رفسنجانى در صدور تکذیبیه از طریق مجمع تشخیص مصلحت نظام جاى تامل دارد. وى در ادامه افزود: اظهارات آقایان ابطحى و عطریانفر به شخصیت حقیقى آقاى هاشمى بوده نه به شخصیت حقوقى شان! بنابراین صدور این تکذیبیه از جانب مجمع تشخیص، استفاده از امکانات دولتى توسط آقاى هاشمى رفسنجانى محسوب مى شود. این روزنامه نگار در ادامه افزود: روابط عمومى مجمع تشخیص مصلحت نظام تنها در صورتى مى توانست واکنش نشان دهد که به شخصیت حقوقى آقاى هاشمى به عنوان رئیس مجمع تشخیص اتهاماتى وارد شود. وى تصریح کرد: به عقیده من شایسته بود که در خصوص این اتهامات یکى از نزدیکان آقاى هاشمى از جانب ایشان واکنش نشان مى داد.
سلیمى نمین در پاسخ به این سؤال که آیا این حرکت روابط عمومى مجمع تشخیص مى تواند لطمه اى به جایگاه مجمع در بین مردم بزند یا خیر، گفت: همه مردم و جامعه مى فهمند که این آقاى هاشمى است که بیانیه داده است نه مجمع تشخیص مصلحت نظام. در حقیقت آقاى هاشمى با جایگاه رسمى و حقوقى خود بیانیه داده است و این قطعاً موضع مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست. وى در پایان گفت: در خصوص جلسه دادرسى این نکته را باید بگویم که بهتر این بود که اجازه حضور وکلاى متهمان را هم در دادگاه مى دادند تا دیگر هیچ بهانه اى در دست این افراد نباشد
حاشیههای مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری
مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری محمود احمدینژاد صبح امروز 12 مردادماه در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم که روسای سه قوه، اعضای هیات دولت، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندهان عالیرتبه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی، اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، ائمه جمعه مراکز استانها، اعضای احزاب و دیگر مسئولان کشوری و لشکری و سفیران کشورهای خارجی در آن حضور داشتند، حکم محمود احمدی نژاد برای یک دوره چهار ساله دیگر تنفیذ شد.
** از ساعت 8 که در حسینیه امام خمینی(ره) باز شد، شرکتکنندگان در مراسم تنفیذ یکی پس از دیگری وارد حسینیه شدند. در این میان بازار دیده بوسی گرم بود.
** وقتی فعالان سیاسی دو جناح کشور و چهرههای نامآشنای اصولگرا و اصلاحطلب را در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری دهم دیدم، به یاد جیغ و دادهای بینتیجه رسانههای بیگانه و دولتهای غربی و سرمایهگذاریهای چند ده میلیون دلاری و بیحاصل آنان برای شکست وحدت ملی و ایجاد تفرقه در طی 50 روز اخیر افتادم و این جمله حضرت آقا در نماز جمعه سالها قبل در ذهنم تداعی شد: "دو جناح همچون دو بال پرنده باشند".
** شرکتکنندگان در مراسم تنفیذ تنها سیاسیون و شخصیتهای نظامی و مسئولان نبودند، بسیاری از چهرههای فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی کشور و همچنین تعدادی از نخبگان دانشگاه، کارگردانان سینما و تلویزیون و ورزشکاران از جمله حسین رضازاده، محمدرضا شریفینیا، مجید مظفری، احمد نجفی، فرزاد جمشیدی و... در این مراسم شرکت داشتند. حسین رضازاده در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار ایرنا با تجلیل از فعالیت های عمرانی انجام شده در دولت نهم در حوزه ورزشی، کسب مدالهای جهانی و المپیک را اولویت دولت دهم عنوان کرد.
**مربی فعلی (افشین قطبی) و سابق (محمد مایلیکهن)تیم ملی فوتبال نیز در میان شرکتکنندگان حضور داشتند.
** محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری از جمله شرکت کندگان در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری بود.
**این مراسم ساعت 10:30 با ورود رهبر انقلاب، اجرای سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد؛ سپس صادق محصولی وزیر کشور دولت نهم گزارشی از روند برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ارائه کرد. محصولی با بیان اینکه در انتخابات دهم 46 میلیون و 200 هزار نفر حائز شرایط رای دادن بودند و 39 میلیون و 399 هزار و 975 نفر در انتخابات شرکت کردند، گفت: در باشکوهترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی دکتر محمود احمدی نژاد با 24 میلیون و 607 هزار و 461 رای انتخاب شد.
**در ادامه حکم تنفیذ ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد از سوی حجتالاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری قرائت شد. در این حکم رای به رئیس جمهور رای به کارهای دولت نهم، گفتمان انقلاب اسلامی، استکبارستیزی، مبارزه با اشرافیگری اعلام شده است.
**پس از قرائت متن حکم تنفیذ ریاستجمهوری احمدینژاد، این حکم از سوی رهبر معظم انقلاب به وی ارائه شد و بدین ترتیب احمدینژاد به عنوان رییس قوه مجریه در دولت دهم فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.
**رئیس جمهور شانههای رهبر انقلاب را بوسید. این لحظه عرض ارادت و ولایتمداری رئیس جمهور به رهبری از جمله لحظات ناب مراسم تنفیذ بود که عکاسان و تصویربرداران از مدتها قبل منتظر شکار آن بودند. در این هنگام صدای "بنشین، بنشین" در حسینیه خطاب به کسانی که برای دیدن این تصاویر از سر جای خود برخواسته بودند، بلند شد.
**احمدی نژاد به علت سرماخوردگی با حضرت آیت الله خامنه ای روبوسی نکرد.
**در ادامه محمود احمدینژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران به بیان دیدگاههای خود در ارتباط با دولت آینده پرداخت و "عدالتگستری "، "پاکدستی "، "حفظ استقلال کشور" و "احترام به کرامت انسانی" را از جمله اولویتهای دولت دهم برشمرد. احمدی نژاد همچنین برخی برنامههای دولت دهم در عرصه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاست خارجی را تشریح کرد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه مسئولیت ما سنگینتر شده است، تاکید کرد: در انتخابات گفتمان انقلاب اسلامی و آرمانهای آن برگزیده شد.
**تاکید احمدی نژاد بر مبارزه ملت و دولت با بیعدالتی با تکبیر حضار و تصریح وی بر استقرار حرکت صالحان در جهان با "انشاالله" آنان همراه شد. رئیس جمهور در پایان سخنانش همگان را به گوش فرا دادن به سخنان رهبر انقلاب دعوت دعوت کرد.
**در پایان مراسم حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب ضمن متین و بجا دانستن سخنان رئیس جمهور در سخنانی با تجلیل از خدمات دولت نهم این دولت را دولت پرتلاش و سختکوش خواندند و برای دولت دهم توفیق خدمتگزاری به مردم آرزو کردند.
ایشان همچنین توصیههایی را در زمینه رویکردهای دولت آینده ارائه فرمودند و بر لزوم برنامهریزی در این دولت تاکید کردند.
** وقتی رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: "نظام اسلامی شکست نخواهد خورد"، حاضران تکبیر سر دادند و وقتی فرمودند: "در انتخابات بعضی از خواص مردود شدند" صدای بلند صلوات در حسینیه امام خمینی(ره) بلند شد.
**نکته مشترک در فرمایشات رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری، تعلق دولت به همه ایرانیان بود. رهبر معظم انقلاب فرمودند: "دولت متعلق به همه است" و احمدینژاد تصریح کرد: "دولت خود را خادم 70 میلیون ایرانی میداند".
**مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری ساعت 12:10 پایان یافت.
رئیس جمهوری 14 مرداد برای ادای سوگند ریاست جمهوری و مراسم تحلیف به مجلس شورای اسلامی میرود.
احمدینژاد بر اساس ماده 188 آییننامه داخلی مجلس، دو هفته پس از انجام مراسم تحلیف فرصت دارد وزرای خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.
محمود احمدی نژاد متولد 1335 گرمسار، دارای دکترای مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل از دانشگاه علم و صنعت و عضو هیات علمی این دانشگاه است که این سوابق و تجربیات را در کارنامه خود دارد: شهردار تهران(82-84)، استاندار اردبیل (73-76)، فرماندار ماکو و خوی، مشاور وزیر علوم، عضو اولین شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان و...
وی در سوم تیر 84 با کسب بیش از 17 میلیون رای به عنوان ششمین رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزیده شد و در 22 خرداد 88 با کسب 24 میلیون و 607 هزار و 461 رای مجددا رای اعتماد مردم را به خود جلب کرد. ..
رهبر انقلاب در حکم تنفیذ دکتراحمدی نژاد
رای مردم، رای به ساده زیستی و مبارزه با اشرافیگری است
رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکم تنفید ریاست جمهوری با بیان اینکه رای قاطع و بی سابقه مردم به رئیس جمهور رای به ویژگی های است که کارنامه چهار ساله دولت را زینت بخشید، برخی از این ویژگی ها را برشمردند و فرمودند: رای مردم، رأى به گفتمان انقلاب اسلامى است؛ رأى به استکبارستیزى و ایستادگى شجاعانه در برابر سلطهطلبان بینالمللى ؛ رأى به مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و مبارزه با اشرافیگرى؛ رأى به سادهزیستى و نزدیکى با مردم و غمگسارى از ضعیفان و مستضعفان و رأى به کار و تلاشِ بىوقفه و خستگىناپذیر است.
متن حکم تنفیذ دهمین دورهى ریاست جمهورى اسلامى ایران به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
خداوند را سپاس که بار دیگر ایران را سرافراز و مردم هوشمند ما را به آفرینش حماسهى ماندگار دیگرى موفق ساخت. بیست و دوم خرداد یکهزار و سیصد و هشتاد و هشت، برگ زرینى شد از کتاب سرنوشت ایران که مردم ما سطر سطر آن را با همت والا و عزم استوار خود نگاشته و هشیارى و پایدارى خود را به حراست از آن گماشتهاند. حضور هشتاد و پنج درصدى در پاى صندوقهاى رأى در انتخابات اخیر، نشانهاى آشکار است از احساس دلبستگى و غیرت و اهتمامى که این ملت کهن و پرافتخار، به دسترنج سى سالهى خود میورزد و امید و آرزوئى که به کمال و اعتلاى آن و زدودن کاستىها و کجىها از آن در دل میپروراند.
این همه از رحمت و فضل خداوند حکیم و قدیر است که این بندهى بیقدر و ناتوان و همهى دلهاى متذکر و خاشع، باید آن را قدر بشناسیم و جبههى شکر بر آستان منعم محبوب بسائیم.
رأى قاطع و بىسابقهى مردم به رئیسجمهور منتخب و محترم، رأى به ویژگىهائى است که کارنامهى چهارسالهى دولت نهم بدانها زینت یافته است و سمت و سوى گرایشهاى اکثریتِ بىچون و چراى ملت را آشکار میسازد. این، رأى به گفتمان پربرکت و عزتمدار انقلاب اسلامى است؛ رأى به استکبارستیزى و ایستادگى شجاعانه در برابر سلطهطلبان بینالمللى است؛ رأى به مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و مبارزه با اشرافیگرى است؛ رأى به سادهزیستى و نزدیکى با مردم و غمگسارى از ضعیفان و مستضعفان است؛ رأى به کار و تلاشِ بىوقفه و خستگىناپذیر است.
اینها بخشهاى مهمى است از آنچه ملت ایران از منتخبان خود مطالبه میکند و هر گاه کسى را با این سمت و سو بشناسد، به او دل میبندد و با بهرهگیرى از موهبت آزادى که هدیهى انقلاب اسلامى به این ملت است، او را بر کرسى مسئولیت و مدیریت مینشاند.
اینجانب در آستانهى زادروز فرخندهى نجاتبخش بشریت، ولىّ اعظم خدا و امام صالحان حضرت حجةبنالحسن روحى فداه و عجّل اللَّه فرجه، این عید بزرگ را گرامى داشته و انتخاب جناب آقاى دکتر محمود احمدىنژاد را در دهمین انتخابات ریاست جمهورى تبریک میگویم و به پیروى از ملت بزرگوار ایران، رأى آنان را تنفیذ و این مرد شجاع و سختکوش و هوشمند را به ریاست جمهورى اسلامى ایران منصوب میکنم. و براى ایشان و همکارانشان توفیق خدمتگزارى به مردم؛ و تلاش در راه اِعلاء کلمهى اسلام؛ و اقدامات بزرگ و ماندگار و شایستهى ملت و کشور عزیز؛ و حرکت کوشنده به سوى پیشرفت و عدالت، از خداوند متعال مسئلت میکنم. و بدیهى است که رأى مردم و تنفیذ اینجانب تا هنگامى است که ایشان بر این صراط قویم پایدار باشند.
در پایان با تجلیل و تکریمِ نام و یاد امام بزرگوار و شهیدان عالىمقام که ملت ما موفقیتهاى بزرگ خود را به آنان مدیون است، علو درجات و شمول رحمت الهى بر ارواح طیبهى آنان را از خداوند متعال مسئلت میکنم.
والسلام على عباداللَّه الصالحین
سیّد على خامنهاى
منبع :اقتدار ملی
رسایی: بهزاد نبوی، تاج زاده و ابطحی دست دومند/ پدران معنوی آنها را محاکمه کنید
حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در وبلاگ خود نوشت:اعترافات روز گذشته برخی از عوامل اغتشاشگر پایه های خیمه اصلاح طلبان را به لرزه انداخت و خانه عنکبوتی آنان را بر هم زد.
به گزارش ایرنا، حمید رسایی نوشت:دیروز دادگاه عوامل دست دوم و برخی از پیاده نظام های اغتشاشات اخیر برگزار شد. تلاش زیادی برای عدم برگزاری این دادگاه و جلوگیری از طرح اعترافات امثال ابطحی ، عطریانفر ، تاجبخش ، بهاری و ... بکار رفت اما نهایتا اتفاقی که باید می افتاد ، افتاد . بازتاب این اعترافات بیش از آن که در سطح رسانه های اصولگرایان و حتی رسانه های ضد انقلاب بازتاب داشته باشد ، پایه های خیمه اصلاح طلبان را به لرزه انداخت و خانه عنکبوتی آنها را بر هم زد.
وی می افزاید: اکنون سئوال مهم این است که آیا باید به بررسی عملکرد همین سطح از عوامل اغتشاش اکتفا کرد؟ آنچه مسلم است ، این که قطعا عوامل اصلی این اغتشاش باید به میز محاکمه کشانده شوند و پاسخگوی بیانیه ها ، سخنرانی ها ، نامه نگاری ها و ایماء و اشاره های خود باشند. من امثال بهزاد نبوی و تاج زاده و ابطحی را عوامل دست دوم این آشوب ها می دانم که بدون جلب رضایت برخی از شخصیت های سیاسی، هرگز جرأت پشتیبانی از چنین آشوب هایی را نداشتند. عوامل دست اول همان کسانی اند که حکم پدران معنوی برای این افراد را داشته اند. اما آیا آنها به پای میز سئوال و جواب کشیده می شوند؟
در ادامه مطلب رسایی آمده است: در این بین اما روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت که در ماه های اخیر بیش ازآن که در اندیشه مصلحت نظام باشد در اندیشه مصلحت جریان نفاق جدید است ، اعترافات ابطحی در خصوص هم قسم شدن هاشمی با خاتمی و موسوی را رد کرد و اعلام داشت : « این خبر (هم قسم شدن سه نفر) از اساس کذب محض است و معلوم نیست در چه شرایط و ملاحظاتی بیان شده است.»
رسایی تاکید می کند: مفهوم اطلاعیه روابط عمومی مجمع این است که پس دیگر اظهارات ابطحی در باره آقای هاشمی کذب محض نیست ! آنجا که ابطحی گفت : "با رای 40 میلیونی در انتخابات 22 خرداد می توانستیم از مقتدرترین و صاحب نام ترین کشورهای صاحب دمکراسی باشیم اما با رفتاری که از سوی آقایان موسوی، خاتمی و هاشمی رفسنجانی بوجود آمد، نهایتا مردم آسیب دیدند ... از آقای هاشمی رفسنجانی گلایه دارم که به دلیل انتقام گیری از آقای احمدی نژاد و رهبری، با موسوی هم صدایی کردند ... هاشمی رفسنجانی هم موضع گیری انتقام جویانه نسبت به احمدی نژاد داشت و هم نوعی مقاومت و انتقام در برابر رهبری .نامه هاشمی رفسنجانی به رهبری نشانگر همین موضوع است ".
وی در پایان با طرح سوالاتی از هاشمی رفسنجانی می پرسد: باید از آقای هاشمی رفسنجانی پرسید که اگر تکذیبه شما در باره اظهارات ابطحی را بپذیریم ، با نامه تهدید آمیزتان خطاب به رهبری چه کنیم ؟ با خطبه های نماز جمعه شما که مورد استقبال شبکه های ضد انقلاب قرار گرفت چه کنیم ؟ آیا آنها را هم تکذیب می کنید ؟! اگر اظهارات ابطحی در دادگاه را فقط با این دو موضع علنی شما مقایسه کنیم ، بی شک اظهارات دیگر شما شایسته تر به تکذیب هستند تا اظهارات آقای ابطحی ...
تاریخ : 1388/ 5/ 11
هاشمی قصد انتقام از احمدینژاد و رهبری را داشت
عضو مجمع روحانیون مبارز در دفاعیات خود در دادگاه به تلاش اصلاحطلبان برای محدودکردن رهبری ، القای تقلب برای گسترش دامنه آشوب، هم قسم شدن هاشمی،خاتمی و موسوی و قصد هاشمی برای انتقام گیری از رهبری و رئیسجمهور اعتراف کرد.
عضو مجمع روحانیون مبارز در دفاعیات خود در دادگاه به تلاش اصلاحطلبان برای محدودکردن رهبری ، القای تقلب برای گسترش دامنه آشوب، هم قسم شدن هاشمی،خاتمی و موسوی و قصد هاشمی برای انتقام گیری از رهبری و رئیسجمهور اعتراف کرد.
به گزارش فارس محمد علی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز و رئیسدفتر خاتمی در زمان ریاستجمهوری، که اخیرا بازداشت شده بود در اولین جلسه رسیدگی به جرائم متهمان سیاسی حوادث بعد از انتخابات که صبح امروز شنبه برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به کیفر خواستی که از سوی معاون دادستان تهران در ابتدای جلسه بیان شد، گفت: همه صحبتهایی که معاون دادستان مطرح کرد، بنده قبول داشتم اما مسائلی را باید مطرح کنم.
وی افزود: چند نفر از دوستان مسائلی را در خصوص اصل مسئله انتخابات مطرح کردند، انتخابات واقعا فوقالعاده بود 40 میلیون نفر مسئلهای نبود که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت.
عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: بنده شخصا از معدود کسانی بودم که در موضوع انتخابات با حضور موسوی موافق نبودم. سال 84 که وی برای حضور در انتخابات مطرح شده بود، بنده مخالفت کردم چرا که این مقطعی که وی در سیستم حکومتی حضور نداشت، میتوانست توهماتی برای موسوی ایجاد کند که این توهمات به کشور آسیب میزد.
* اصلاحطلبان برای محدود کردن مقام معظم رهبری و اعتقادات مردم حرکت میکردند
ابطحی ادامه داد: انتخابات دور دهم، انتخابات متفاوتی بود و شاید انتخاباتی بود که دو تا سه سال برای آن کار شده بود و تصور میکنم که اصلاحطلبان پس از شکست در سه انتخابات برای به نوعی محدود کردن مقام معظم رهبری و اعتقادات مردم حرکت کردند.
وی خاطرنشان کرد: بنده اعتراف میکنم که بخش عمدهای از سفرهای خاتمی به عنوان سفرهای تبلیغی بود که این سفرها بتواند توجهات را معطوف به وی کرده و خاتمی را تنها شانس پیروزی در انتخابات ایران مطرح کنند.
* تقلب یک اسم رمز برای آشوب شده بود
عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه تاکید کرد: اصلیترین اتفاقی که در این انتخابات افتاد و البته در طول برگزاری، قبل و بعد از انتخابات هم مطرح بود، مسئله تقلب است. بنده البته جایی مطرح کردم که تقلب یک اسم رمز آشوب شده است که در آن لشکرسازی برای تقلب وجود داشت و تمرین پهن شدن مردم هم در خیابانها هم در آن موجود بود.
وی افزود: تمرین نگه داشتن گسترده مردم در خیابانها در چارچوب تقلب بود که میتوانست معنا پیدا کند.
ابطحی اظهار داشت: آنچه که معاون دادستان به عنوان انقلاب رنگی یا مخملی عنوان کردند بنده فکر میکنم ظرفیت آن در کشور وجود داشت البته نمیدانم که نیت آن واقعا وجود داشته یا نه ولی اگر این ظرفیت در کشور ضعیفتری موجود بود، موفق میشد و در خصوص رسانه هم باید گفت که رنگ سبز بیشتر تبدیل به یک رسانه شده بود.
وی گفت: اینکه هنوز نتایج انتخابات مشخص نشده و موسوی خود را به عنوان رئیسجمهور ایران معرفی میکند و البته خاتمی هم در این بین به وی تبریک میگوید نشاندهنده نوعی تفاوت دیدگاه در بحث تقلب است.
عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه افزود: تقلب واقعا در ایران وجود نداشت چرا که در انتخابات سال 84 وقتی فاصله کروبی و احمدینژاد کمتر از نیم میلیون بود، وزارت کشور خاتمی نپذیرفت که کلمه تقلب مطرح شود لذا کروبی تخلف در انتخابات را مطرح میکرد و بنده تعجب میکنم که در این انتخابات با وجود اختلاف 11 میلیونی چگونه بحث تقلب پذیرفته می شود.
* همانهایی که 500 هزار اختلاف را تقلب نمیدانستند، امروز 11 میلیون فاصله را تقلب میخوانند
این در حالی است که همانهایی که 500 هزار اختلاف را تقلب نمیخواندند،امروز 11 میلیون فاصله را تقلب میخوانند.
ابطحی اضافه کرد: همه ما در مصاحبههای مختلفی گفته بودیم که در بدترین شرایط بین یک تا دو میلیون بیشتر امکان تقلب وجود ندارد.فلذا میگفتیم که اگر بتوانیم از این میزان عبور کنیم کاندیدای ما در انتخابات پیروز میشود؛ واقعا ما اصلاحطلبان در بسیاری از موارد صداهایی را که باید میشنیدیم، نمیشنیدیم یا صدای همه را نمیشنیدیم و در واقع صداهای جامعه متوسط به بالا را میشنیدیم و در واقع این توهم،توهم بزرگی بود که موسوی پیدا کرده و احساس میکرد که تقلب 11 میلیونی امکان پذیر است.
* کل مدارک موسوی مبنی بر تقلب، 700 هزار رای هم نمیشد
ابطحی در ادامه سخنان خود در جلسه علنی دادگاه رسیدگی به جرایم پس از انتخابات گفت: زمانی که قرار بود موسوی مدارک مربوط به بحث تقلب در انتخابات را مطرح کند به خاطر دارم در جلسه مجمع روحانیون مبارز وقتی بحث ارائه مدارک تقلب در انتخابات مطرح شد یکی از دوستان که قبلا وزیر کشور هم بود گفت همه این مدارک اگر جمع شود و درست باشد 700 هزار رای بیشتر نمیشود. بنده وقتی از موسوی به عنوان هندوانه سربسته یاد کردم به خاطر همین توهمات بود که در موسوی وجود داشت که وی امکان تقلب 11 میلیونی را امکان پذیر میدانست.
* هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی قسم خورده بودند یکدیگر را تنها نگذارند
وی افزود: پس از انتخابات در جلسه مشترکی هاشمی رفسنجانی، موسوی و خاتمی با هم قسم شدند که پشت یکدیگر را خالی نکنند و بنده نمیدانم که این تنها نگذاشتن و یاری کردن یکدیگر پس از 11 میلیون فاصله برای چه بود.
* همراهی خاتمی با موسوی خائنانه بود
عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: شاید خاتمی دلیل خود را داشت، موسوی شاید کشور را نمیشناخت ولی خاتمی با همه ارادتی که به وی دارم اتفاقا برعکس همه مسائل را میدانست، توانایی و اقتدار مقام معظم رهبری را میشناخت اما به خاطر اتفاقات موسوی را همراهی کرد که این همراهی خائنانه بود.
* هاشمی در ذهن خود قصد انتقام از احمدینژاد و مقام معظم رهبری را داشت
ابطحی اضافه کرد: هاشمی در ذهن خود قصد انتقام از احمدینژاد و مقام معظم رهبری را داشت؛ اینها همه مسائلی بود که در ذهن موسوی عنوان توهم همراهی شکل گرفته بود.
وی با اشاره به نقش مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد: واقعا مجمع روحانیون منتسب به امام و انقلاب بود لذا حداقل باید این انتصاب را نگه میداشت.
*به فرهنگ و تاریخ ایران خیانت کردهام
عضو مجمع روحانیون مبارز تصریح کرد: بنده خودم را نیروی اصلاحطلب میدانم؛ لذا میگویم که خاتمی حق نداشت ظرفیت اصلاحات را به پای موسوی بریزد حتی موسوی هم این ظرفیت را نداشت. البته بنده طرفدار ریاست جمهوری احمدینژاد نبودم ولی زمانی که 11 میلیون در انتخابات فاصله ایجاد شد به عنوان کسی که طرفدار مردمسالاری هستم این مسئله را نپذیرفتم و با این موضوع جلوی فضای رشد مدنی را گرفته و به فرهنگ و تاریخ ایران خیانت کردهام. ولی اگر به جای پیام به موسوی به احمدینژاد تبریک میگفتیم بهترین وضعیت را امروز در تاریخ ایران دارا بودیم.
ابطحی با اشاره به حضور خود در برخی راهپیماییهای غیرقانونی خیابانی تاکید کرد: کار بدی کردم که در راهپیماییها شرکت کردم ولی کروبی به بنده گفت که ما با این رای کم نمیتوانیم مردم را به خیابانها دعوت کنیم. ولی خود برویم تا به نوعی اعتراضمان را نشان بدهیم.
وی اظهار داشت: موسوی به کروبی پیغام داده بود که من چیزی برای از دست دادن ندارم، موسوی اگرچه چیزی برای از دست دادن نداشت ولی با توجه به رای 13 میلیونی با این پیگیری آشوبها خیلی چیزها را از دست داد و ما افتخار این حضور 40 میلیونی را از دست داده و آنرا خدشهدار کردیم ما میتوانستیم در دنیا بهتر از این باشیم.
عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: موسوی در بسیاری از موارد میگفت ما طرفدار مردم مسلمان هستم. این درحالی است که این آشوبها دلبستگیهای مردمان مسلمان را نسبت به ایران قطع کرد، موسوی میگفت که من طرفدار خط امام هستم و همیشه روی نظام و امام تاکید میکرد، بنده میگویم که هیچکس نمیتواند روی امام و نظام تاکید کند ولی در عین حال کوچکترین عملی انجام دهد که نظام را هم به خطر بیندازد. چرا که امام فرمودهاند حفظ نظام از اوجب واجبات است.
ابطحی اضافه کرد: اگر مقام معظم رهبری نبودند و یا اگر ایشان یک قدم به عقب مینشستند امروز هلال ناامنی ایران، افغانستان و پاکستان شکل میگرفت و درصورتی که این هلال تشکیل میشد دیگر هیچ جا و آثاری از انقلاب نمیماند. از این رو ملت ایران باید از تیزهوشی مقام معظم رهبری و سربازان با نام و بی نام ایران که این کشور را از این مسئله نجات دادند تشکر کند.
وی با بیان اینکه معمولا ما نیمی از شجاعت را تعریف کردهایم اظهار داشت: شجاعت بزرگتری هم وجود دارد که بنده از آن استفاده میکنم لذا اگر انسانی احساس کند که به دیدگاهی رسیده و این دیدگاه به نفع نظام است بیان آن شجاعانهتر است از بیان دیدگاه و نظر اپوزیسیون در مقابل حکومت و نظام.
* همه دوستانمان بدانند که موضوع تقلب در ایران دروغ بود
عضو مجمع روحانیون مبارز در ادامه تاکید کرد: به همه دوستان میگویم و همه دوستانی که صدای ما را میشنوند بدانند که موضوع تقلب در ایران دروغ بود و در واقع تقلب موضوعی بود تا آشوبها شکل بگیرد تا ایران همانند افغانستان و عراق بشود، تا جایی که کشور دچار آسیب و سختی بشود.
(انتصاب ریاست بنیاد مستضعفان (۱۳۸۸/۰۵/۰۶ - ۱۶:۴۵
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی آقای محمد فروزنده را برای یک دوره پنج ساله دیگر به ریاست بنیاد مستضعفان منصوب کردند.
متن حکم مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای محمد فروزنده دام توفیقه با توجه به مساعی و توفیقات جنابعالی و همکارانتان و ضرورت ادامه ی فعالیت شما در سمت ریاست بنیاد مستضعفان، مسئولیت جنابعالی را برای یک دوره پنج ساله ی دیگر از تاریخ 31/تیر/1388 تمدید می کنم.
انتظار میرود در چارچوب سند راهبردی بنیاد و با رعایت سایر دستورالعملهای ابلاغی و در جهت سند چشم انداز سیاستهای کلی نظام، از تمامی توان و امکانات موجود بهره گیرید.
امید است در خدمت بایسته و شایسته به محرومان و مستضعفان و ارتقاء سطح زندگی مادّی و معنوی آنان و تحقق اهداف عالیه ی بنیاد، توفیق الهی شامل حال شما باشد.
سیّدعلی خامنه ای 4/مرداد ماه/1388
برکناری وزیر اطلاعات تایید شد
شایعات منتشره درباره برکناری سایر وزرا قابل تایید نیست
یک مقام مسوول در دفتر رییس جمهور برکناری حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای از وزارت اطلاعات را تایید کرد.
این مقام مسؤول در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت در خصوص برخی اخبار منتشره درباره برکناری تعدادی از وزرای دولت نهم توسط رییس جمهور گفت: تاکنون تنها خبر برکناری وزیر اطلاعات قابل تایید می باشد و شایعات منتشر شده درباره سایر وزرا تایید نمی شود.